AGV ITALO

Discussões sobre o TGV, Thalys, Eurostar e sistemas europeus similares.
Avatar do usuário

Autor do tópico
AGV
FUNDADOR
Mensagens: 3147
Registrado em: 29 Mar 2008, 02:55
Localização: SÃO PAULO - SP
Contact:

AGV ITALO

Mensagem não lida por AGV » 01 Jun 2010, 22:17



Racia
USUÁRIO JR
Mensagens: 121
Registrado em: 28 Out 2009, 09:12

Re: AGV ITALO

Mensagem não lida por Racia » 02 Jun 2010, 04:32

NTV são as siglas da empresa privada italiana "Nuovo Transporto Viaggiatori" que planeia ser o primeiro operador privado europeu de comboios de Alta Velocidade. O inicio do serviço está previsto para 2011, numa primeira fase cobrindo somente rotas internas em Itália e utilizando para o efeito um parque de 25 ramos AGV. SNCF detém 20% da NTV

AGV significa “Automotrice A Grande Vitesse” e é a proposta mais recente da Alstom para a Alta Velocidade. Em relação aos actuais TGVs, o AGV diferencia-se essencialmente pela utilização de tracção distribuída.
Recordar que, ao contrário das versões mais recentes dos ICE alemães e dos automotores de fabrico japonês, os TGVs têm a tracção concentrada nas unidades de extremidade que enquadram um número variável de carruagens.
Entre outras, a utilização da tracção distribuída é facilitadora da manutenção de um baixo peso por eixo (recordo o limite técnico-económico das 17 T por eixo nas linhas de AV) e da manutenção da relação potência vs consumo vs passageiro transportado indiferentemente da capacidade total ou configuração da composição.

NTV readies for Italo high speed launch
25 May 2010

ITALY: Open access high speed operator NTV confirmed on May 25 that it is on track to launch commercial services in September 2011, having reached agreement with infrastructure manager RFI for paths linking 12 stations in nine principal cities.

NTV Chairman Luca di Montezemolo announced that the first of its 25 AGV trainsets had been completed at Alstom's plant in La Rochelle on May 10. Following initial testing it is due to be delivered to Italy in October for final acceptance. The first four sets will come from France, and the first Italian-built unit is expected to roll out of the Savigliano plant near Torino in early 2011. The articulated trainsets are 200 m long and formed of 11 vehicles.

NTV expects to operate 51 trains/day from September 2010, linking Torino (Porta Susa), Milano (Porta Garibaldi and Rogoredo), Bologna (Central), Firenze (SMN), Roma (Tiburtina and Ostiense), Napoli (Centrale), Salerno (Centrale), Venezia (Santa Lucia and Mestre) and Padova (Centrale). This will amount to 12•3 million train-km per year. NTV will have its own 'Casa Italo' service centre in each station, providing information and ticket sales.

NTV CEO Giuseppe Sciarrone said the project involved 'putting a great many things together: construction and testing of the trains, the construction of the maintenance system, the marketing strategies, the setting up of the computer systems, and personnel selection and training', but added that everything was 'going ahead according to schedule' to meet the committed launch next September.

Responder Exibir tópico anteriorExibir próximo tópico

Voltar para “TGV / EUROPA”